پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
2478
-
الف
+

چرا «آب‌پریا» را دوست داریم؟

در این گزارش نگاهی به مجموعه تلویزیونی «آب‌پریا» ساخته مرضیه برومند انداخته ایم.

در این گزارش نگاهی به مجموعه تلویزیونی «آب‌پریا» ساخته مرضیه برومند انداخته ایم.

به گزارش آی‌فیلم به نقل از سینما پرس، مرضیه برومند از جمله کارگردانانی است که کار خودش را خوب بلد است تا در هر مجموعه تازه‌ای المان‌های جدیدی برای تکراری نشدن کار ارائه دهد. وی در قصه‌های تابه‌تا از یک کاراکتر منحصر به فرد نا آشنا استفاده کرد. در «کتابفروشی هدهد» چینش بازیگران نقش اولش را طوری می گذارد که شبیه سریال هتل نشود، چرا که در هر دو اینها امیرحسین صدیق و محمود بصیری در کنار یکدیگر بازی می کردند. جالب اینجاست که صدیق در سریال «آّب پریا» نیز بازی دارد، اما با ظاهر و نقشی کاملاً متفاوت تا یادآور مجموعه های قبلی نباشد و تکراری به نظر نرسد.  

در سریال «آب پریا» برومند دو داستان موازی را در کنار یکدیگر به نمایش می گذارد. قصه اول درباره پری آب است که در چنگال دیو و دخترش اسیر آمده و دومین داستان به خواهران وی باز می گردد که با کمک یک استاد باستانشناس سعی در پیدا کردن پری آب دارند و در این راه باید موانع مختلفی را که هر یک داستانی جداگانه دارند و چون خوان های سخت باید از آنها گذشت.

هر یک از داستانها در شهری از ایران می گذرند و در کنار دیدن آنها بیننده با برخی از آداب و رسوم مردم آن شهر آشنا می شود. برای مثال در بخشی که مربوط به راه اندازی مجدد قناتی در یزد است کارگردان در عین پیشبرد داستان سوغاتی ها و آداب و رسوم مردم یزد را در کنار نوع گویش و لهجه آنها به نمایش می گذارد و اطلاعات مفیدی به بیننده ارائه می کند. برای همین بیننده در پایان سریال علاوه بر لذت بصری از مناظر اطلاعات مفید بیشتری از کشور و موارد گردشگری آن پیدا می کند که چون از راه داستان به وی منتقل شده مانایی زیادی در ذهنش خواهد داشت و قابل استفاده تر خواه بود.

حضور سه پری که هیچ چیز از زندگی انسانها نمی دانند وهمین موضوع باعث ایجاد موقعیت های کمیک در سریال می شود به ظرفیت جذب مخاطب قصه می افزاید و گاهی باعث پدید آمدن دریچه ای فرعی برای تنوع بیشتر قصه می شود.

شما مخاطبان عزیز می‌توانید با مراجعه به صفحه کودک و نوجوان (اینجا) و یا لینک زیر این سریال را تماشا و دانلود کنید.

مشاهده و دانلود سریال آب‌پریا

ه خ / س م

نظر شما
ارسال نظر
فریمانوروزپور

عالی هست خواهشم اینه که آب پریارو پخش کنید و فیلم های طنز

نسترن غفاری اذر

اب پریا بسیار فیلم خوبی است و من خیلی دوست دارم لطفا فیلم اب پریا را پخش کنید

امیر مهدی بیگدلو

نظر آبجیم این فیلم هست

زینب شکوهی

سلام لطفا سریال آب پریا را پخش کنید این سریال بسیار فانتزی و زیبا است

فاطمه

چون سریال آپ پریا و هم خنده دار است و هم بازیگران خوب بازی کردند و مثل قصه میمونه و همین جذابش کرده .